MINERVA

editorial

Είναι τα E-shops ένδυσης δίκοπο μαχαίρι;

Είναι τα E-shops ένδυσης δίκοπο μαχαίρι;

Με βάση την εκτίμηση της εταιρείας WD partners, το 2024 αναμένεται οι on-line πωλήσεις να ξεπεράσουν σε αξία στις ΗΠΑ, αυτές που γίνονται σε φυσικά καταστήματα, με τον κλάδο της ένδυσης να καταλαμβάνει από τις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των φυσικών προϊόντων. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 10000  μεγάλα καταστήματα έχουν κλείσει στις ΗΠΑ από το 2000, μεταξύ των οποίων και εμβληματικές αλυσίδες όπως η Toys ‘r us.

Την ίδια στιγμή οι προβλέψεις για τον κλάδο διεθνώς είναι ευοίωνες με εκτιμήσεις για μέση ανάπτυξη υψηλότερη του 10% από το 2017 έως το 2022 με αντίστοιχη αύξηση των συνολικών πωλήσεων από τα 400 στα 700 δις δολάρια κατά την ίδια περίοδο, κυρίως χάρη στην ζήτηση στην Κίνα και στην Ασία γενικότερα. Πρόκειται για τζίρο που θα γίνεται όλο και περισσότερο μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα φυσικά καταστήματα δεν θα εξακολουθούν να παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο, ως σημεία επαφής του καταναλωτή με τo brand. Απλώς αυτός ο ρόλος θα αλλάξει σημαντικά αφού από σημεία διάθεσης και πώλησης (καθώς και διατήρησης αποθέματος), σταδιακά θα μετατραπούν σε εργαλεία marketing.  Όλο και περισσότερο επικρατεί το concept του showrooming με το οποίο το φυσικό κατάστημα μετατρέπεται σε ένα χώρο όπου μία εταιρεία παρουσιάζει την συλλογή της (όπως γίνεται σήμερα αντίστοιχα στην χονδρική), δίνοντας στον πελάτη την δυνατότητα να αγοράσει αργότερα μέσω του e-shop. Αυτή η πρακτική κερδίζει έδαφος στηριζόμενη πάνω στην εμπειρία που προσφέρει στον καταναλωτή ενώ το φυσικό κατάστημα μπορεί να είναι ζημιογόνο εάν κριθεί με βάση τις άμεσες πωλήσεις του, αφού θα «παράγει» σημαντικό τζίρο στο online shop της εταιρείας.

Τα πράγματα όμως και στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν είναι εύκολα, ειδικά για σχετικά μικρού μεγέθους brands όπως τα ελληνικά. Το Internet έχει αυξήσει σημαντικά τον ανταγωνισμό, ειδικά στις τιμές και τις προσφορές αλλά και την πολυπλοκότητα της δουλειάς μας.  Η πιστότητα του πελάτη στα brands μειώνεται, νέες τεχνολογίες επιτρέπουν την παραγωγή κατά παραγγελία (η Amazon έχει κατοχυρώσει  μία σχετική πλην ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη πατέντα) και την παράδοση απευθείας, με σχετικά μικρό κόστος, καθιστώντας επισφαλή, επικίνδυνη κα ακριβή την διακράτηση αποθέματος, όπως συνηθίζεται στα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα του κλάδου.

Την ίδια στιγμή το κόστος προβολής και διαφήμισης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι συχνά υπέρογκο σε σχέση με τα έσοδά του ενώ πολύ σημαντικό αναδεικνύεται για τον κλάδο μας το πρόβλημα των επιστροφών.  Ωστόσο η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σημαντικά στον τομέα του machine learning, της τεχνητής νοημοσύνης και τα ειδικά εργαλεία αυτοματοποίησης των διαδικασιών ενός e-shop, ώστε αυτό να εξασφαλίζει μία πολύ καλή προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Ειδικά για τον κλάδο εξελίσσονται γοργά συστήματα εύρεσης του σωστού μεγέθους και virtual δοκιμής τα οποία αναμένεται να περιορίσουν σημαντικά το πολύ σοβαρό σήμερα πρόβλημα των επιστροφών.

Σε κάθε περίπτωση το μέλλον είναι στην πώληση μέσω internet η οποία όμως κάθε άλλο παρά πανάκεια είναι αφού τα κόστη, η πολυπλοκότητα και οι τεχνολογικές προκλήσεις είναι μεγάλες.

Είναι τα E-shops ένδυσης δίκοπο μαχαίρι;

ΝΕΑ & ΤΑΣΕΙΣ

Προκήρυξη Ανοικτού Διαγωνισμού για την προμήθεια ειδών της Προσκοπικής Στολής

Προκήρυξη Ανοικτού Διαγωνισμού για την προμήθεια ειδών της Προσκοπικής Στολής

July 17, 2019
| GREEK FASHION

Σας ενημερώνουμε ότι το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων (Σ.Ε.Π.) έχει προκηρύξει ανοιχτό διαγωνισμό για την κατασκευή και προμήθεια ειδών της Προσκοπικής Στολής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η MAYORAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ABEL & LULA, ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ

Η MAYORAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ABEL & LULA, ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ

July 17, 2019
| GREEK FASHION

Η ομάδα της Mayoral που ασχολείται με το σχεδιασμό, την παραγωγή, και τη διανομή παιδικής μόδας σε πάνω από 100 χώρες παρουσιάζει τη νέα συλλογή Abel & Lula

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ENERGIERS

ENERGIERS

July 09, 2019
| GREEK FASHION

Η Energiers ΑΕ, μια αμιγώς ελληνική εταιρία, διανύει το 39ο έτος στην ελληνική και παγκόσμια αγορά της παιδικής ένδυσης. Ακολουθώντας πιστά το τρίπτυχο Μόδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Body Positivity & Fashion πάνε μαζί;

Body Positivity & Fashion πάνε μαζί;

July 05, 2019
| GREEK FASHION

Φυσικά και ναι- και η MAT Fashion είναι η απόδειξη, καθώς την τελευταία σεζόν κάνει μεγάλα βήματα και στις δύο κατευθύνσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μείνετε ενημερωμένοι με το μηνιαίο μας newsletter