FOREL

editorial

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο Ο κορωνοϊός φαίνεται ότι αφήνει σε ορισμένους ασθενείς χρόνιες βλάβες, σε κάποιες περιπτώσεις πολύ σοβαρές. Στον δικό μας κλάδο ζήσαμε το σοκ της καραντίνας και της ελαχιστοποίησης της κατανάλωσης η οποία θα κλείσει με διψήφια μείωση για το σύνολο του έτους. Ο φόβος στην πρώτη φάση, αλλά και το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν είχαν ανάγκη από ρούχα ενόσω ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους, περιόρισε σημαντικά τις αγορές οι οποίες γίνονταν αναγκαστικά μέσω e-shops ή και super markets, τα οποία μάλιστα απόλαυσαν ένα σημαντικό, αλλά και άδικο, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα συνιστούσε κολάσιμη στρέβλωση του ανταγωνισμού. Μετά τη λήξη του lockdown, η κατανάλωση επανήλθε σε κάποιο βαθμό χωρίς όμως να ανακτά σημαντικό μέρος των απωλειών. Εξαίρεση αποτελούν τα πολυκαταστήματα στις μεγάλες πόλεις τα οποία φοβούνται να επισκεφθούν οι πελάτες. Οι πωλήσεις άρχισαν να επηρεάζονται αρνητικά όταν ο αριθμός τον κρουσμάτων άρχισε πάλι να ανεβαίνει εντός του Αυγούστου. Παρά το ότι οι πάντες απεύχονται κάτι τέτοιο, ο κίνδυνος ενός νέου lockdown, κυρίως στην Αθήνα, δυστυχώς συγκεντρώνει σημαντικές πιθανότητες. Το σύνολο του κλάδου δεν τρέφει αυταπάτες και έχουμε όλοι σφίξει τα δόντια για ένα πολύ δύσκολο εξάμηνο, δεδομένου ότι και οι παραγγελίες για το 2021 είναι μειωμένες αφού τα καταστήματα λιανικής έχουν ακόμη σημαντικά αποθέματα. Το σοβαρό ερώτημα όμως που τίθεται είναι εάν τα πράγματα θα επανέλθουν στην κανονικότητα, όταν η επιδημία βρεθεί σε ύφεση λόγω του εμβoλιασμού και της ενδεχόμενης εξασθένησης του ιού. Τα έως τώρα μηνύματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Φαίνεται ότι ένα μεγάλο μέρος των επιπτώσεων του Covid-19 «ήρθαν για να μείνουν». Από τη μία πλευρά ο ιός επιτάχυνε σημαντικά τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο εις βάρος των φυσικών καταστημάτων, μία ισχυρή τάση που προϋπήρχε. Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνει η Accenture σε μία ενδιαφέρουσα μελέτη της, οι καταναλωτές «υιοθετούν πιο συνειδητές και επιμελείς αγοραστικές συνήθειες». Γίνονται όλο και πιο προσεκτικοί ως προς αυτά που αγοράζουν αποδίδοντας μεγάλη σημασία στον περιορισμό της σπατάλης και στη βιωσιμότητα. Την ίδια στιγμή η κοινωνική αποστασιοποίηση που ισχύει πλέον σε όλο τον κόσμο έχει περιορίσει τις κοινωνικές επαφές των πελατών με τις οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η απόφαση για αγορά ρούχων. Με άλλα λόγια, όσοι αντέξουν βραχυπρόθεσμα την τρικυμία, θα βρεθούν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο από πλευράς συνηθειών καταναλωτή. Κανείς δεν ξέρει εάν τελικά θα είναι καλύτερος ή χειρότερος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν οι προκλήσεις για τον κλάδο.

 

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο

ΝΕΑ & ΤΑΣΕΙΣ

Υφάσματα που παρέχουν προστασία απέναντι στα μικρόβια και τους ιούς

Υφάσματα που παρέχουν προστασία απέναντι στα μικρόβια και τους ιούς

September 24, 2020
| GREEK FASHION

Το εάν και κατά πόσο τα αντιμικροβιακά υφάσματα μπορούν να περιορίσουν τη διασπορά ιών δεν αποτελεί νέο ερώτημα. Έχει όμως επανέλθει στο προσκήνιο εν μέσω τη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συνεχίζει δυναμικά η FOREL

Συνεχίζει δυναμικά η FOREL

September 23, 2020
| GREEK FASHION

Μετά από 34 χρόνια ανοδικής πορείας στο χώρο της ελληνικής μόδας, η Forel συνεχίζει δυναμικά παρουσιάζοντας τις νέες της συλλογές για τη σεζόν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα για την Inditex

Σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα για την Inditex

September 18, 2020
| GREEK FASHION

Σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα για τον μεγαλύτερο όμιλο λιανικής , την Inditex

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Επιστρεπτέα προκαταβολή Νο3

Επιστρεπτέα προκαταβολή Νο3

September 11, 2020
| GREEK FASHION

Από σήμερα έως τις 21 Σεπτεμβρίου έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή Νο 3

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μείνετε ενημερωμένοι με το μηνιαίο μας newsletter