FOREL

editorial

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο Ο κορωνοϊός φαίνεται ότι αφήνει σε ορισμένους ασθενείς χρόνιες βλάβες, σε κάποιες περιπτώσεις πολύ σοβαρές. Στον δικό μας κλάδο ζήσαμε το σοκ της καραντίνας και της ελαχιστοποίησης της κατανάλωσης η οποία θα κλείσει με διψήφια μείωση για το σύνολο του έτους. Ο φόβος στην πρώτη φάση, αλλά και το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν είχαν ανάγκη από ρούχα ενόσω ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους, περιόρισε σημαντικά τις αγορές οι οποίες γίνονταν αναγκαστικά μέσω e-shops ή και super markets, τα οποία μάλιστα απόλαυσαν ένα σημαντικό, αλλά και άδικο, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα συνιστούσε κολάσιμη στρέβλωση του ανταγωνισμού. Μετά τη λήξη του lockdown, η κατανάλωση επανήλθε σε κάποιο βαθμό χωρίς όμως να ανακτά σημαντικό μέρος των απωλειών. Εξαίρεση αποτελούν τα πολυκαταστήματα στις μεγάλες πόλεις τα οποία φοβούνται να επισκεφθούν οι πελάτες. Οι πωλήσεις άρχισαν να επηρεάζονται αρνητικά όταν ο αριθμός τον κρουσμάτων άρχισε πάλι να ανεβαίνει εντός του Αυγούστου. Παρά το ότι οι πάντες απεύχονται κάτι τέτοιο, ο κίνδυνος ενός νέου lockdown, κυρίως στην Αθήνα, δυστυχώς συγκεντρώνει σημαντικές πιθανότητες. Το σύνολο του κλάδου δεν τρέφει αυταπάτες και έχουμε όλοι σφίξει τα δόντια για ένα πολύ δύσκολο εξάμηνο, δεδομένου ότι και οι παραγγελίες για το 2021 είναι μειωμένες αφού τα καταστήματα λιανικής έχουν ακόμη σημαντικά αποθέματα. Το σοβαρό ερώτημα όμως που τίθεται είναι εάν τα πράγματα θα επανέλθουν στην κανονικότητα, όταν η επιδημία βρεθεί σε ύφεση λόγω του εμβoλιασμού και της ενδεχόμενης εξασθένησης του ιού. Τα έως τώρα μηνύματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Φαίνεται ότι ένα μεγάλο μέρος των επιπτώσεων του Covid-19 «ήρθαν για να μείνουν». Από τη μία πλευρά ο ιός επιτάχυνε σημαντικά τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο εις βάρος των φυσικών καταστημάτων, μία ισχυρή τάση που προϋπήρχε. Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνει η Accenture σε μία ενδιαφέρουσα μελέτη της, οι καταναλωτές «υιοθετούν πιο συνειδητές και επιμελείς αγοραστικές συνήθειες». Γίνονται όλο και πιο προσεκτικοί ως προς αυτά που αγοράζουν αποδίδοντας μεγάλη σημασία στον περιορισμό της σπατάλης και στη βιωσιμότητα. Την ίδια στιγμή η κοινωνική αποστασιοποίηση που ισχύει πλέον σε όλο τον κόσμο έχει περιορίσει τις κοινωνικές επαφές των πελατών με τις οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η απόφαση για αγορά ρούχων. Με άλλα λόγια, όσοι αντέξουν βραχυπρόθεσμα την τρικυμία, θα βρεθούν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο από πλευράς συνηθειών καταναλωτή. Κανείς δεν ξέρει εάν τελικά θα είναι καλύτερος ή χειρότερος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν οι προκλήσεις για τον κλάδο.

 

O Covid19 αλλάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο

ΝΕΑ & ΤΑΣΕΙΣ

Αίτημα παράτασης αποπληρωμής υποχρεώσεων Νοεμβρίου

Αίτημα παράτασης αποπληρωμής υποχρεώσεων Νοεμβρίου

November 25, 2020
| GREEK FASHION

με επιστολή στους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης το 2019

Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης το 2019

November 23, 2020
| GREEK FASHION

Ο ΣΕΠΕΕ παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγαλύτερων επιχειρήσεων ένδυσης με βάση τους ισολογισμούς του 2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
4η Επιστρεπτέα Προκαταβολή

4η Επιστρεπτέα Προκαταβολή

November 16, 2020
| GREEK FASHION

και οι ημερομηνίες υποβολής δηλώσεων για αναστολές συμβάσεων εργασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πτώση πωλήσεων του ισπανικού ομίλου El Corte Inglés

Πτώση πωλήσεων του ισπανικού ομίλου El Corte Inglés

November 12, 2020
| GREEK FASHION

Όπως μας ενημέρωσε το γραφείο μας ΟΕΥ στη Μαδρίτη σημαντική πτώση των πωλήσεων σημείωσε ο ισχυρός ισπανικός όμιλος El Corte Inglés

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μείνετε ενημερωμένοι με το μηνιαίο μας newsletter