Μείωση της κατανάλωσης ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2016

31 October 2017

Σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2016 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (αγορές) κατέγραψε μείωση -2,5%. Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 1.392 ευρώ, έναντι 1.421 το 2015, μειωμένη κατά 2%.

Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2016 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,7%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 13,8%, οι μεταφορές με 12,9%, τα ξενοδοχεία – εστιατόρια – καφέ με 9,9%, η υγεία με 7,4% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.

Οι δαπάνες για ένδυση – υπόδηση υποχώρησαν το 2016 κατά -0,1% και αντιστοιχούσαν σε 5,8% των συνολικών δαπανών έναντι 5,9% το 2015.

Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης μεταξύ των ετών 2008 – 2016, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -28,8% (από 2.120,4 ευρώ το 2008 σε 1.392 ευρώ το 2016).

Την ίδια περίοδο οι δαπάνες για ενδύματα και υποδήματα κατέγραψαν πολύ μεγαλύτερη πτώση (-53,7%). Η μεγαλύτερη πτώση την περίοδο της κρίσης παρατηρήθηκε στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά με πτώση -59%. Αντίθετα, μικρότερη μείωση καταγράφηκε στα είδη διατροφής (-17,3%), τις δαπάνες στέγασης (-22,9%) και την υγεία (-27,2%).

Η μέση ετήσια δαπάνη ανά νοικοκυριό στην Ελλάδα το 2016 για την κατηγορία ένδυση – υπόδηση ανήλθε σε 968,52 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 3,98 δισεκ. ευρώ.

Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, παρόλη την πολύ μεγάλη μείωση (-53,7%) που υπέστη την περίοδο 2008 – 2016, εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5,1%.



Μείωση της κατανάλωσης ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2016

ΝΕΑ & ΤΑΣΕΙΣ

Η  ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΟΔΑΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ 400 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΟΔΑΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ 400 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ

January 17, 2020
| GREEK FASHION

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί ένα καινούριο έργο για να προσελκύσει νέους στη βιομηχανία μόδας Η καμπάνια “Open Your Mind” , προωθείται από την Ευρωπαϊκή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο Βασίλης Ζούλιας σχεδιάζει για τη Forel τη σειρά “Forel by Vassilis Zoulias

Ο Βασίλης Ζούλιας σχεδιάζει για τη Forel τη σειρά “Forel by Vassilis Zoulias

January 16, 2020
| GREEK FASHION

Το 2020 ξεκίνησε δυναμικά για τη Forel, με μια σημαντική νέα συνεργασία! Συμπληρώνοντας 35 χρόνια δυναμικής παρουσίας στον χώρο της μόδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόταση σχεδίου βιομηχανικής πολιτικής ενίσχυσης των κλάδων ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας- υπόδησης

Πρόταση σχεδίου βιομηχανικής πολιτικής ενίσχυσης των κλάδων ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας- υπόδησης

January 10, 2020
| GREEK FASHION

Εν όψει της προετοιμασίας του επόμενου κοινοτικού πλαισίου στήριξης, ο ΣΕΠΕΕ υπέβαλε σχέδιο βιομηχανικής πολιτικής για τους κλάδους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ανοιξιάτικη και καλοκαιρινή αύρα για την ανδρική κολεξιόν του 2020!

Ανοιξιάτικη και καλοκαιρινή αύρα για την ανδρική κολεξιόν του 2020!

December 16, 2019
| GREEK FASHION

Από 24 έως 27 Ιανουαρίου 2020 η Athens Fashion Trade Show υποδέχεται εκατοντάδες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μείνετε ενημερωμένοι με το μηνιαίο μας newsletter