Η πορεία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2018

01 April 2019

Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΠΕΕ ανάμεικτη ήταν η εικόνα της πορείας του κλάδου ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2018.

Οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν πτώση, έστω και μικρή, 0,4% ενώ αντίθετα οι εξαγωγές εκτός Ευρώπης σημείωσαν άνοδο 4,7%.

Ειδικότερα:

Η παραγωγή το 2018 κατέγραψε πτώση 2% στην ένδυση και 1,1% στην κλωστοϋφαντουργία.

Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, η μεν κλωστοϋφαντουργία κατέγραψε αύξηση 0,9% η δε ένδυση ελαφρά μείωση 0,4%. Ωστόσο το τελευταίο τρίμηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών στην ένδυση παρουσίασε άνοδο 1,6%.

Η απασχόληση σημείωσε άνοδο 0,7% στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ στην ένδυση μείωση κατά 3%.

Οι λιανικές πωλήσεις το 2018 σημείωσαν οριακή μείωση 0,4%. Ήταν η πρώτη χρονιά μετά το 2012 που οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν πτώση. Το τελευταίο όμως τρίμηνο του 2018 οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,6%.

Οι εξαγωγές εκτός Ευρώπης κατέγραψαν αύξηση 4,7% και ανήλθαν σε περίπου 50 δις ευρώ. Στην ένδυση η αύξηση ήταν μεγαλύτερη και ανήλθε σε 6,4% και σε αξία σε 26,6 δις ευρώ. Στην κλωστοϋφαντουργία η αύξηση ήταν 2,8% και σε αξία σε 23,4 δις ευρώ. 

Οι πέντε πρώτες χώρες – πελάτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2018 ήταν κατά σειρά: η Ελβετία με αξία εξαγωγών 6,6 δις ευρώ (+8,9%), οι ΗΠΑ με 6 δις ευρώ (+4,7%), η Κίνα με 4,1 δις ευρώ (+18,9%), η Ρωσία με 3,3 δις ευρώ (+2,6%) και το Χονγκ Κονγκ με 2,6 δις ευρώ (+2,2%).

Οι εισαγωγές κατέγραψαν αύξηση 2,1% και ανήλθαν σε 114,8 δις ευρώ. Στην ένδυση οι εισαγωγές ανήλθαν σε 84,3 δις ευρώ, αυξημένες κατά 2,3%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία ανήλθαν σε 30,5 δις ευρώ σημειώνοντας άνοδο 1,5%.

Όσον αφορά τους κύριους προμηθευτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτοί κατά σειρά ήταν: η Κίνα με 37,4 δις ευρώ (0%), το Μπαγκλαντές με 16,8 δις ευρώ (+5,9%), η Τουρκία με 14,6 δις ευρώ (0,6%), η Ινδία με 7,7 δις ευρώ(-1,6%) και το Πακιστάν με 5,3 δις ευρώ (0%).



Η πορεία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2018

ΝΕΑ & ΤΑΣΕΙΣ

Η Minerva παρουσιάζει νέα καμπάνια

Η Minerva παρουσιάζει νέα καμπάνια

November 07, 2019
| GREEK FASHION

Με κεντρικό μήνυμα , «Let yourself bloom» Για την σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνα 2019-20 , η Μινέρβα παρουσιάζει νέα καμπάνια που αφορά στην καινούργια συλλογή li

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συμμετοχή του ΣΕΠΕΕ στη MOMAD, 6 – 8 Φεβρουαρίου 2020

Συμμετοχή του ΣΕΠΕΕ στη MOMAD, 6 – 8 Φεβρουαρίου 2020

November 06, 2019
| GREEK FASHION

Ο ΣΕΠΕΕ για 4η συνεχόμενη χρονιά θα οργανώσει τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων στην μεγαλύτερη έκθεση μόδας της Ισπανίας, την MOMAD. Η επόμενη MOMAD θα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Έφυγε από τη ζωή η σχεδιάστρια μόδας Σοφία Κοκοσαλάκη

Έφυγε από τη ζωή η σχεδιάστρια μόδας Σοφία Κοκοσαλάκη

October 15, 2019
| GREEK FASHION

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΠΕΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια για την απώλεια της διεθνούς φήμης Ελληνίδας σχεδιάστριας μόδας, Σοφίας Κοκοσαλάκη. Η Κο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συνάντηση με τον Υφυπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Παπαθανάση

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Παπαθανάση

October 10, 2019
| GREEK FASHION

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Παπαθανάση, αρμόδιο για θέματα εμπορίου και βιομηχανίας, είχαν στις 8 Οκτωβρίου ο πρόεδρος του

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μείνετε ενημερωμένοι με το μηνιαίο μας newsletter